Tarragona.cat
  • logo youtube
  • logo twitter
  • logo facebook
  • logo instagram
CACatalà ESCastellano
Identifica't
  • Menu
✕
  • Informació
    • Actes i acords
    • Ajuts i subvencions
    • Catàleg de serveis
    • Convocatòries de personal
    • Perfil del contractant
    • Urbanisme
    • Normativa
    • Organització
    • Tauler d'anuncis i edictes
  • Les meves dades
    • Posició global
    • Dades personals
    • Padró d'habitants
    • Anotacions al registre
    • Expedients
    • Consentiments per a notificacions electròniques
    • Bústia de notificacions
    • Documents
    • Rebuts
    • Liquidacions
    • Objectes tributaris
    • El meu calendari fiscal
    • Portafirmes
  • Tramitar
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Queixes i suggeriments
    • Pagament electrònic
    • Sol·licitud de consulta de documents a arxiu
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Finestreta única empresarial
    • Signar documents
    • Registrar factures
    • Inscripcions a cursos i activitats
    • Oficina virtual tributària
    • Registre d'apoderaments
  • Contacte i suport
    • Per telèfon
    • Cita prèvia
    • Incidències serveis electrònics
    • Manuals i guies d'ajuda
  • Govern Obert
    • Transparència
    • Dades obertes
    • Participa
    • Dret accés a la informació

Reclamació de consum

Descripció
Aquest tràmit serveix per a sol·licitar la mediació de l’organisme de consum, corresponent al vostre domicili, respecte a una reclamació que heu presentat davant una empresa o persona empresària.
Finalitat

Aquest tràmit serveix per a presentar una reclamació davant el vostre organisme de consum, quan heu demanat a una empresa o a una persona empresària la reparació d’un dany i no heu obtingut una resposta satisfactòria dins del termini de 30 dies.

És imprescindible que primer reclameu a l’empresa amb la qual heu tingut el problema, per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova (fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d’incidència, etc.).

Si no rebeu resposta de l’empresa, en el termini màxim d’un mes, o bé la resposta que us dona no la considereu satisfactòria, podeu presentar la reclamació a la vostra oficina de consum o bé a l'Agència Catalana del Consum (d'acord amb el principi de proximitat, remetran la vostra reclamació al servei públic de consum municipal o comarcal corresponent).

Qui ho pot presentar
La persona consumidora, EMPADRONADA A TARRAGONA, o qui la representi, amb la deguda autorització.
Terminis de presentació
Abans del termini d'1 any, des que es planteja la reclamació o el full oficial, prèviament, davant l’empresa.
Presentació

Tramitació presencial

Oficines Municipals d'Atenció Ciutadana (OMAC)
Consulteu adreces i horaris al següent enllaç:
www.tarragona.cat/lajuntament/tramits-i-serveis/atencio-ciutadana/omac

Tramitació telemàtica

A través d'aquest tràmit i amb signatura electrònica. La tramitació telemàtica és obligatòria per relacionar-se amb l'Administració per a les persones jurídiques, entitats i demés subjectes previstos a l'article 14 de la Llei 39/2015.

Òrgan gestor

OMIC

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Informació addicional

Ajuntament de Tarragona

OMIC
Adreça: Plaça de la Font, 1
Adreça electrònica: omic@tarragona.cat
Telèfon: 977 296 119

Horari d'atenció telefònica: de dilluns a divendres de 10 h a 13 h.
Més informació al web municipal.

Documentació relacionada
Full oficial de queixa/reclamació/denúncia

Full oficial de queixa/reclamació/denúncia - Hoja oficial de queja/reclamación/denuncia

Nivell d'identificació del / de la sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació requerida
Full oficial de queixa/reclamació/denúncia
Full oficial, emplenat i signat
Justificació de la relació de consum
Justificació de la relació de consum (pressupost, contracte, factura, tiquet compra, bitllet, targetes embarcament, matrícula, etc)
Acreditació reclamació prèvia
Acreditació d'haver plantejat la reclamació prèvia a l'empresa (full oficial amb segell establiment, correus electrònics, justificants d’enviament i/o notificació certificada o telemàtica, burofax, resposta de l’empresa, número i data de la incidència telefònica...)
Altres documents
Documents que acreditin allò que reclameu (cartes, requeriments de pagament, fotografies...)
  • Iniciar tràmit
  • Tramitació presencial
  • Sobre la seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Catàleg de serveis de l'Ajuntament
  • Informació d'interès
    • Política de privacitat
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
    • Interoperabilitat
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la seu
  • Usabilitat
    • Inici
    • Mapa web
Ajuntament de TarragonaTarragona Patrimoni Mundial
Accessibilitat Avís legal Què opines?
Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font 1, 43003 Tarragona - Tel. 977 296 100
ajuntament@tarragona.cat
Ministeri de política territorial Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Next Generation EU